Abalon
happyfrenchie.jpg

DATADRIVEN KUNDLOJALITET

 

VI BYGGER LÅNGSIKTIGA RELATIONER

 

OCH HJÄLPER TILL ATT ÖKA KUNDVÄRDET -
MED Datadriven kundinsikt och bearbetning

CRM, Kundklubb, Lojalitetsprogram – namnen varierar men handlar egentligen om samma sak: att det finns ett stort värde i att känna sina kunder. En återkommande kund handlar oftare, har högre snittköp och kostar ca 7 gånger mindre att konvertera än nya kunder. Att känna sina kunder, veta hur de handlar och vad som triggar dem blir ofta en av företagets viktigaste tillgångar. Hanterar man detta rätt går det att bygga långa och lönsamma relationer – kalla det lojalitet. Trots det är det många som saknar kunskap och insikt om sina kunder. Så hur gör man?

Det handlar om rätt och relevant dialog - att kommunicera med varje kund baserat på deras behov och preferens – att kunna erbjuda saker som gör att det kittlar lite extra och får kunden att identifiera sig med företaget. Här är kunskap om kunden nyckeln. Därför är en stor och viktig del i arbetet med kundbearbetningen att samla in och analysera relevant data, som köp, beteende och preferenser. Idag rör sig kunderna mellan online och offline sömlöst och för att få en helhetsbild av kunden, en så kallad 360-grader förståelse för kunderna, krävs lite mer än tidigare. Detta är Abalons specialitet.

I nästan 30 år har Abalon levererat lösningar som leder till ökad insikt, högre kundnöjdhet och långsiktiga, lönsamma relationer. Vi tror på datadriven bearbetning – då vi ser i siffrorna att det fungerar – och utvecklar ständigt våra lösningar för dagens och morgondagens behov. Vi har en stor passion för detta och delar gärna med oss.

Abalon har standardiserade helhetslösningar för att snabbt och enkelt komma igång med kundbearbetning och öka intäkterna. Hur kan vi hjälpa er med ert lojalitetsarbete?

Kontakta oss gärna så berättar vi mer. 

 

"Ett bra lojalitets-program bygger upp och stödjer en lång och lönsam kundrelation. Kunskapen om kunden är nyckeln"

Relevate 

Relevate är plattformen för ett komplett lojalitetsprogram. Här samlas och hanteras all data om era kunder på ett överskådligt och pedagogiskt sätt. Det ger er möjlighet att kommunicera automatiskt med personaliserade och relevanta budskap i rätt kanaler. Läs mer här.

professional services

Behov av spetskompetens? Våra konsulter är experter inom kundinsikt, relevans och lojalitet. Vi kan hjälpa till att driva hela kundprogram och erbjuder såväl operativt som strategiskt stöd. Läs mer om vårt koncept och hur vi använder köp, egenskaper och beteende för att bygga lojalitet och ökad tillväxt. Läs mer här.