Abalon

NYHETER

Stay relevant

VISSTE DU ATT DET KOSTAR 5-10 GÅNGER MER ATT SKAFFA NYA KUNDER ÄN ATT FÅ DINA BEFINTLIGA ATT FORTSÄTTA HANDLA?

Inte bara det, men i genomsnitt spenderar dina nuvarande kunder 67% mer än nya kunder.

Vad kan du göra för att motverka att du ska tappa kunder?

Genom att tidigt läsa av signalerna av inaktivitet och att kunderna börjar handla mindre så kan du förhindra att du blir av med medlemmar. Agera innan det är försent. Se till att dina kunder fortsätter att förstå värdet av att vara medlem. Att återskapa relationen med tidigare kunder är mycket mer kostnadseffektivt än att bygga en ny.

Du lägger grunden till hur mycket dina kunder kommer spendera.

Tidig bearbetning av en ny medlem förstärker köpbeteendet, vilket ökar kundens lojalitet och livscykelvärdet. Ni lär er även mycket om era medlemmar på direkten, vilket ni kan använda för att anpassa exempelvis budskap och kommunikationskanal.

 

Läs mer om hur Abalon kan hjälpa dig ta hand om dina kunder.

Skriv ett mejl eller klicka här för att läsa mer.

ABALON