Abalon

NYHETER

Stay relevant

KONSUMENTERNA KRÄVER HÖGRE KVALITÉ PÅ DEN FYSISKA BUTIKEN

 

Konsumenterna besöker butiker för mer än bara ett köp och deras förväntningar på återförsäljare är högre än tidigare. De letar efter en informativ och anpassad upplevelse.

En studie från Google Research visade att 85% av konsumenterna skulle handla mer i butikerna om dom fick personliga erbjudanden och erbjudanden som var exklusiva för den fysiska butiken. Kunden vill känna att återförsäljaren förstår dem och att man får en skräddarsydd upplevelse för just dem.

Konsumenterna vänder sig till återförsäljarna för deras kompetens och det inkluderar produktrekommendationer. Hela 64% av konsumenterna är mer benägna att handla i butiker som ger särskilda rekommendationer på produkter. Samtidigt som 54% baserar sina köp på rekommendationer från nära och kära.

Med Abalon Relevate´s erbjudandemodul kan du ställa ut individanpassade erbjudande i realtid. Regnar det ute så skicka ut ett personligt erbjudande till alla berörda i området att just nu kan du köpa ett paraply med 20% rabatt.

Hör av dig till oss för att veta mer!

 

ABALON