Abalon

NYHETER

Stay relevant

GE KUNDEN UPPMÄRKSAMHET FÖR ATT ÖKA FÖRSÄLJNINGEN

Butiker med kundklubbar som visar sina medlemmar omtanke och lyckas väcka känslor är mer framgångsrika i sin försäljning.

Kunden vill bli sedd och uppvaktad. De butiker som är duktiga på att väcka känslor och visa omtanke om sina kunder ökar sina chanser till högre försäljning. Detta visar en undersökning* från Abalon och Visma genomförd tillsammans med Kantar Sifo.

Enligt undersökningen upplever få konsumenter att de uppmärksammas på ett emotionellt sätt av sina kundklubbar. Andelen kunder som upplever att klubben bryr sig om dem är 41 procent i dagligvaruhandeln, bland apotekskunder 36 procent och i modebranschen endast 28 procent.

Det finns en stor outnyttjad potential för handeln att bli bättre på att skapa emotionella band till sina kundklubbsmedlemmar, för att skapa lojalitet. Med hjälp av automatiska processer i Abalons lojalitetstjänst, Abalon Relevate, där man skickar ut e-post, sms eller varför inte ett brev på posten, kan man uppvakta kunden på till exempel födelsedagen eller ge en gåva i samband med köp.

Hör gärna av dig så berättar vi mer!  Klicka här eller ring +46 (0) 70 252 15 75


*Den statistiska undersökningen genomfördes av Kantar Sifo på uppdrag av Visma. 1550 intervjuer genomfördes i åldrarna 16-75 år, med kriteriet medlemskap i minst en kundklubb. Branscherna dagligvaruhandeln, apotek och mode undersöktes.

ABALON