Abalon

KONSULT/PROJEKTLEDARE - LOJALITET OCH KUNDANALYS

 
 

Konsult/Projektledare - Lojalitet och kundanalys

Abalon, ett bolag inom Visma Retail, söker en driven och kompetent medarbetare till vår
konsultorganisation. Vi är ett litet kreativt produktbolag inom kundlojalitet, kundinsikt och analys
som växer och där vår organisation behöver förstärkning. Här finns stora möjligheter att växa och
utvecklas både inom företaget och koncernen. Vill du hjälpa våra kunder att lyckas med sin
marknadsföring och försäljning?

OM TJÄNSTEN
Som konsult på Abalon kommer du att arbeta med att hjälpa våra kunder lyckas med sin
marknadskommunikation och sitt lojalitetsarbete. För nya kunder kommer du att leda och medverka
i projekt för att implementera lösningar baserat på våra produkter som tillsammans med kundernas
system för butiker och e-handel ger möjlighet att bygga kundinsikt och personlig kommunikation.
För våra befintliga kunder arbetar du proaktivt med rådgivning, processutveckling och
förändringsarbete för att kontinuerligt förbättra deras marknadsarbete och upplevelsen hos deras
konsumenter.

I din roll ingår också att arbeta med Abalons egen marknadsföring och försäljning. Du kommer att
få vara med och svara på förfrågningar från kunder och presentera svar både skriftligt och
muntligt. Eftersom du naturligt har mycket kontakt med våra kunder är det viktigt att du kan lyssna
och förstå deras behov och omvandla det till värdeskapande vidareutveckling av våra lösningar till
kunden.

De flesta av våra kunder finns i Sverige men vi har även kunder runt om i Europa. Resor kan
komma att förekomma men kan oftast planeras i god tid.

VI SÖKER DIG SOM..
.. vill arbeta i den dynamiska miljön i gränslandet mellan marknadsföring och IT. Du kanske har en
bakgrund från antingen detaljhandel eller marknadsföring, kombinerat med ett intresse för teknik.
Alternativt har du en teknisk bakgrund och tycker att CRM, kundlojalitet och BI är intressanta
områden.

Som person är det viktigt att du har ett eget driv och jobbar lika bra i team som på egen hand. Du
gillar att jobba med krävande kunder och klarar av att hantera dialog med allt från marknadschef
och tekniker. Vidare är du snabbtänkt och vågar ifrågasätta kund och kollegor för att kunna ta fram
bra lösningsförslag för den specifika kundens behov eller utmaning. Det är också viktigt att du kan
formulera dig väl i tal och skrift. Då vi har ett antal utländska kunder är både svenska och engelska
ett krav.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen är väldigt bred och den ena dagen kommer inte att vara den andra lik men nedan är ett
exempel på arbetsuppgifter du kommer behöva lösa:

  • Leda och medverka i projekt som spänner över både IT och verksamhet
  • Genomföra möten och workshops och dokumentera resultatet
  • Visa våra applikationer för kunder
  • Hjälpa våra kunder att förstå hur information om kunderna kan användas för att öka både värde
    och användarupplevelse
  • Analysera och översätta kundernas behov till konkreta lösningar
  • Hålla kontakt med kunder och säkerställa att deras användande av våra lösningar fungerar bra
  • Stötta vår försäljningsorganisation både med att svara på förfrågningar och genom deltagande i
    säljmöten
  • Kravställa och förbättra applikationen tillsammans med utvecklingsteamet

ANSÖKAN
Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urvalet sker löpande. Sista ansökningsdag 9 december.

Du är välkommen att kontakta Johan Neumann på johan.neumann@abalon.se om du har några frågor om tjänsten.
Kontakt via LinkedIn går också bra.

Välkommen med din ansökan!